Recenze: Mladí vyvolení

Název originálu: The Young Elites
Rok vydání: 2016
Rok vydání originálu: 2014
Počet stran: 328
Moje hodnocení: 4,5/5

Marie Lu je u nás známá především úspěšnou třídílnou sérií Legenda. Mladí vyvolení je její další série, která má taktéž mít 3 díly.
Možná se nabízí nějaké srovnávání těchto sérií. Přiznávám, že do určité míry se tomu asi nedá vyhnout. Z mého pohledu tyhle série však mnoho společného nemají. Ze začátku si nemohu odpustit pár slov k obálce. Originál taky není nic převratného. Rozhodně není ošklivá, ale zároveň na ní není nic co by se mi zdálo hezké nebo se mi nějak vtisklo do paměti. Naše obálka podle mého názoru moc hezká není. Nejsem si jistá co mi na ní tolik vadí. Nejspíš ty zvláštní barvy co se ke knize moc nehodí a neuvěřitelně divná fotka dívky co má (asi) představovat hlavní hrdinku.

Mladí vyvolení se odehrávají ve smyšleném světě podobném tomu našemu. Před deseti lety v tomto světě vypukla epidemie krvavé horečky. Všichni dospělí co onemocněli umřeli, děti sice přežily, ale zůstaly jim cejchy. Malfetta - jak jsou v knize přeživší označováni - prý nosí smůlu a proto se jim ostatní vyhýbají. O některých malfettách se říká že mají zvláštní schopnosti.
Hlavní hrdinku Adelinu, která je také malfetto její otec prodá zámožnému muži, aby se jí zbavil. Adelině se to samozřejmě nelíbí a rozhodne se utéct. Chce se dostat co nejdál může, ale je chytí ji inkvizice a zavřou jí do vězení.

Co se týče děje tak nechci prozradit moc, abych něco nevyspoilerovala. Nerada bych pak lidi co by se rozhodli Mladé vyvolené si přečíst od četby odradila.

Vlastně asi nevím jestli bych knize něco vytkla. Děj se nijak netáhne a je poměrně originální. Postavy jsou hezky popsané a jejich chování není nelogické. Především hlavní hrdinka Adelina mi přirostla k srdci. Na rozdíl od jiných hrdinek a hrdinů z žánrově podobných knih není tak docela hrdinka. Její primární starostí není záchrana světa, ale spíš záchrana jí samotné.

Sečteno a podtrženo, Mladí vyvolení jsou velmi zajímavým titulem, který rozhodně stojí za to si přečíst. Doufám, že se rozhodnou vydat další díly této série, protože konec byl velmi otevřený.