sobota 12. března 2016

Recenze: Noční cirkus

Název: Noční cirkus
Autor/ka: Erin Morgenstern
Název originálu: The Night Circus
Rok vydání: 2012
Rok vydání originálu: 2011
Počet stran: 440
Moje hodnocení: 3,5/5

Tuto knihu jsem koupila ve slevě na buxu zde.
Anotace na tuhle knihu poskytuje poměrně neuspokojivý nástin toho o co půjde, takže doporučuji nekupovat jenom na základě toho (jako třeba já).
Já sama jsem z anotace pochopila, že by kniha mohla být i trochu akční - nebo přinejmenším svižná, to jsem se ale hodně spletla.

Kniha sleduje osudy poměrně velkého množství postav, které jsou v nějakém spojení s Cirkusem (buď jsou účinkující nebo obdivovatelé). Dalo by se říct, že hlavními postavami jsou Celia a Marco . dva lidé, kteří byli v mladém věku postaveni proti sobě, aby spolu bojovali ve výzvě, který má prověřit jejich kouzelné schopnosti. Dějištěm této výzvy je již zmíněný cirkus. Příběh se odehrává zhruba během období 40 let a je zasazený do 2. poloviny 19. století.

Navzdory tomu, že se příběh vyvíjí tak dlouho se toho v knize moc nestane. Postav je hodně a neprodělávají žádné změny nebo vývoj, což je podle mého názoru důvod, proč jsem si k nim nedovedla vytvořit nějakou vazbu a zajímat se co s nimi bude.
Dalším problémem, který jsem s knihou měla bylo, že magie a to jak funguje není nikdy pořádně vysvětleno. Občas se stalo, že jsem vůbec nechápala co se v příběhu přihodilo a jestli se to vůbec přihodit může. Ve výsledku mi připadalo jako by se mohlo stát naprosto cokoliv, protože nějaké zákonitosti toho jak kouzla v této knize fungují stejně neexistují.

Pokud máte rádi rychle ubíhající a akční čtení tak pro vás Noční cirkus spíš nebude. Jak už jsem výše zmiňovala, tak z anotace jsem pochopila, že by mohlo jít o svižný příběh. Opak je, ale pravdou. Celá knížka je spíše taková snivá (tohle slovo asi neexistuje, já vím) a vůbec bych se nedivila kdyby někoho uspala. Myslím, že méně akční Noční cirkus snad ani být nemohl.

A protože jsem celou dobu psala jsem psala jenom o tom co se mi nelíbilo, tak musím nakonec vyzdvihnout něco co se mi líbilo. Největší předností Nočního cirkusu je podle mě psaní. Asi to nezvládnu úplně dobře popsat, ale styl psaní byl neuvěřitelně hezký, neotřelý a jedním z důvodů proč jsem knihu dočetla.

Kdybych měla hodnotit knihu jako celek, tak rozhodně nemohu říct, že by to byla špatná kniha. Je tam spoustu pozitiv kvůli kterým stojí za to Noční cirkus si přečíst. Já jsem, ale čekala trošku víc a tak hodnotím 3 a půl hvězdičkami.


Žádné komentáře:

Okomentovat